Thursday, November 12, 2009

BENGKEL PEMAHAMAN DAN PENGISIAN SIJIL ANNUAL DAN INSURAN


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Jawatankuasa Peguam Negeri Terengganu berserta Majlis Peguam Malaysia (membership department) telah menganjurkan suatu bengkel pemahaman serta pengisian sijil annual yang berlansung di Felda Residences, Kuala Terengganu pada 26 oktober 2009.

Majlis bermula jam 3.00 petang dan berakhir jam 5.30 petang. peserta pada mulanya dianggarkan hanya 20 orang tetapi bengkel ini telah mendapat sambutan ramai iaitu hampir 29 orang telah menghadirkan diri. Majlis bermula dengan ucapan alu aluan oleh Pengerusi Jawatankuasa Peguam Negeri Terengganu En Amirruddin Abu Bakar, bengkel seterusnya dikendalikan oleh Miss Kwan dan Miss Veni, wakil Majlis Peguam Malaysia dalam memberi pemahaman cara-cara sebenar mengisi sijil annual serta prosedur betul proses permohonannya.

Sesi latihan dan soal jawab diadakan selepas itu. Peguam-peguam Terengganu tidak melepaskan peluang untuk bertanya segala kemusykilan yang terbuku untuk faedah mereka bersama. Lebih membanggakan mereka sanggup meminta bengkel diteruskan diwaktu rehat dan hanya menjamah jamuan ringan setelah semua sesi bengkel selesai.


Disini pihak Jawatankuasa Peguam Negeri Terengganu ingin melahirkan setinggi-tinggi penghargaan dan terimakasih atas kerjasama para peserta yang sudi hadir walaupun diberitahu disaat-saat akhir. Ribuan Terima kasih buat membership department Majlis Peguam Malaysia (terutama miss gayatri, miss veni, miss kwan) kerana sudi mengadakan bengkel ini di Terengganu dan kami difahamkan ia yang terakhir untuk tahun ini. Semoga lebih banyak kursus dan seminar dapat dianjurkan di Negeri Terengganu untuk faedah bersama ahli-ahli peguam.

(Antara peserta paling awal tiba, shatira, azrul, shaari dan wajah fotogenik mazlan)

(masing-masing peserta sedang membuka kertas kerja yang disediakan)

(Che Lah begitu tekun study, sedang ubai cool aje, piece dari fazru anuar dibelakang)

(Good dari ramlan dan yassin untuk program bengkel ni)

(Peserta beratur di luar untuk mendaftar masuk)

(Peserta bersedia untuk mendengar taklimat, tetapi norizai dan atifah sedang terbayang bershopping di melbourne)


(Terima kasih buat sambutan dan kerjasama peserta terutama syed ahmad, walaupun anak sakit mata tetap beri sokongan setiap program Terengganubar TQVM)


(Chairman berdiri tegak macam nyanyi lagu negaraku je, sebelah miss veni dan miss kwan)


(wajah-wajah ceria peguam-peguam Terengganu ketika pertengahan ceramah)


(Waktu yang paling dinanti-nantikan peserta, diketuai ramlan, norizai time nyam-nyam)


(Biar lambat asal dapat, jelitawan Terengganubar diketuai nadia tersenyum ria)


(Mat sam bertanya pada ubai dan syukri dah potongke?? kedua-dua jawab serentak dengan tersenyum Of course)


(Penganjur amat teruja, peserta veteran ayah ku sudi hadir dalam program ni, disebelah fariz tak lepas telepon dari telinga)


(Sehati sejiwa, fazru anuar dan sofian berdua dihujung meja)


(Saari dan yasin sedang makang keropok dan mee goreng, Saari kate, "minyak attar minyak dhab, tengah lapar semua sedap")


Laporan : Pemberita tua.

No comments: